Wyspa handlowa to jedno z najpopularniejszych miejsc do prowadzenia sprzedaży detalicznej i działalności usługowej w galeriach. Zdobyły one wielu zwolenników, ze względu na niski koszt zakupu, niewielką stawkę czynszu pobieranego przez właściciela obiektu i możliwość indywidualnego dostosowania do własnych potrzeb. Najczęściej wykorzystują je firmy oferujące produkty kosmetyczne, drobną elektronikę, wyroby jubilerskie oraz inne firmy usługowe.
Co wziąć pod uwagę podczas projektowania wyspy handlowej, dla swojej firmy
Najważniejszym elementem jest powierzchnia, jaką będzie można zagospodarować. To ona wymusza stosowanie różnych rozwiązań, by zachować miejsce do ekspozycji, a jednocześnie wdrożyć miejsce do przechowywania towaru i narzędzi niezbędnych do prowadzenia działalności. Niestety najczęściej ogląda się wyspy, które są całkowicie zabudowane, albo całkowicie wyeksponowane.
Jak uniknąć braku miejsca i dobrze wyeksponować towar
Wbrew pozorom nie jest to trudne zadanie. Stoisko sprzedażowe trzeba podzielić na dwie części. Jest to łatwe do osiągnięcia, dzięki szafkom umieszczonym w niższych partiach wyspy. W nich będzie można przechowywać produkty i przyrządy pomocne, przy wykonywaniu drobnych usług na miejscu. W takim wypadku na szafkach można umiejscowić przeszklone gabloty, które stanowić będą część wystawową. Pozwolą one na bezproblemowe wyeksponowanie towaru. Można w nich zastosować podświetlenie LED.
Dlaczego warto zadbać o projekt wyspy handlowej
Jest to kluczowe z dwóch względów. Pierwszy powód to estetyka. Na nią uwagę zwraca klient, chyba każdy się zgodzi, że lepiej wygląda czysta ekspozycja, przez którą nie przebijają się zapakowane produkty, gotowe do sprzedaży. Drugim czynnikiem jest praktyczność. Szafki umiejscowione w dolnej części pozwolą przechować wszystko to, co mogłoby zaszkodzić idealnej ekspozycji, pomogą również utrzymać porządek w gamie produktów i łatwo odnaleźć konkretne artykuły. Ład i porządek to coś, na co warto zwrócić szczególną uwagę, ponieważ ma on bezpośredni wpływ na komfort pracy w takim miejscu.
Wyspa w galerii handlowej to dobry pomysł na pierwszy biznes, ale także, na dywersyfikacje już istniejącej działalności. Jeżeli będzie ona wykonana według przemyślanego projektu, to na pewno nie zabraknie w niej miejsca. Idealne stoisko handlowe to miejsce, w którym da się zmieścić dużą gamę produktową, pomimo małej ilości miejsca, a wszystko to bez zakłócenia funkcjonalności. Takiej właśnie wyspy życzymy wszystkim, zainteresowanym osobom.
Dodaj komentarz